Stilte voor de storm - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Leendert en Marloes Vries - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Leendert en Marloes Vries - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Leendert en Marloes

13 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Het werd weer tijd voor een berichtje dacht ik zo. De titel van het verslag is 'stilte voor de storm'. Dit omdat we vanmiddag Henk-Jan (mijn broer), Kasper (Leendert z'n broertje), Kees en Bert (vrienden van ons) van het vliegveld gaan halen. Nu is het dus nog even rustig, maar vanaf vanmiddag is het daarmee waarschijnlijk gedaan!
Deze maanden (januari, februari en maart) zijn toch al erg drukke maanden qua bezoek. Nu dus die 4 mannen, 25 januari-13 februari Robin en Iris (vrienden uit Streefkerk), 11 februari-25 februari Janine en Jacoliene (vrienden uit Streefkerk), 3 maart-13 maart Brenda en Nick (vrienden uit Brandwijk) en 19 maart-2 april Leendert z'n ouders. Drukke, maar gezellige maanden dus!!

We hebben een gezellige tijd gehad met Eline en Hugo. We hebben leuke dingen gedaan en bezocht en ook lekker aan het strand gelegen.
De kerst hier was wat vreemd. Ik heb totaal geen kerstgevoel gehad. Als Hugo en Eline er niet waren, dan was de kerst nog minder bijzonder geweest, denk ik. We zijn op de kerstavond naar een kerstnachtdienst geweest, buiten op een groot plein. Deze dienst was wel heel mooi, vooral omdat het in 3 talen was. Nederlands, Engels en Papiaments. Mooi om te horen dat de meeste kerstliederen in die 3 talen te zingen zijn. Het blijft alleen wel vreemd, zo buiten in je shirtje kerstliederen zingen!! Op de eerste kerstdag hadden we een dienst in onze kerk. Daarna zijn we naar het strand geweest en 's avonds hebben we gegourmet. Echt kerst!:) De tweede kerstdag was er niets in de kerk en daarom zijn we maar weer naar het strand geweest. Toen 's avonds lekker uiteten geweest.
De kerst was dus minder kerstachtig, maar oud&nieuw daarentegen was juist wel heel bijzonder. Oud&nieuw wordt hier heel groots gevierd. Vanaf 27 december kun je vuurwerk kopen en iedereen gaat dit ook gelijk afsteken. Of dat ook mag weet ik niet. Vanaf 27 december is het dus al een herrie van overal vuurwerk. Vooral van die matten zijn hier erg populair. Tussen kerst en oud&nieuw waren hier ook allerlei vuurwerkshows 's avonds. Heel leuk, al werd je geduld wel op de proef gesteld. Een show zou om half 9 beginnen, maar om kwart over 10 was er nog niets te zien. Uiteindelijk bleek het om 11 uur te beginnen, maar daar hebben we niet meer op gewacht. Een andere dag stond er 8 uur beginnen en dat begon uiteindelijk ook om 10 uur.
We hebben dus veel vuurwerk gezien voor 31 december. Wel leuk voor Hugo & Eline, want zij vertrokken 31 december 's avonds weer naar Nederland. Het afscheid was even moeilijk, maar daarna moesten we snel weer naar de kerk voor de oudjaarsavonddienst.
Na de dienst zijn we even naar huis te gaan om te skypen met NL. In Nederland was het inmiddels al 2014. We hebben even geskypt met mijn ouders, Henk-Jan, Gijsbert&Diana en hun kinderen. Daarna zijn we naar mijn collega's gegaan. We hebben lekker bij elkaar gezeten tot 11 uur en daarna zijn we naar een heuvel gegaan waar we heel veel van de omgeving konden zien. We hadden uitzicht over kilometers Curacao. Voor 12-en werd er al veel afgestoken en om 12 uur was het helemaal gigantisch. We hebben echt super veel vuurwerk gezien, echt heel mooi!!!! Waarschijnlijk zal dit niet vaak meer overtroffen worden wat we nu hebben gezien!!

Buiten de kerst en oud en nieuw om hebben we niet veel beleefd. De dagen zijn hier op den duur ook gewoon een beetje hetzelfde!! Wel kan ik vertellen dat ik ander werk gevonden heb!! Ik ben al een poosje aan het zoeken, maar het schoot steeds niet op. De meeste mensen lieten niet eens iets horen!! Een tijdje geleden zag ik dat ze bij ´de Tropen´, een restaurant vlakbij ons, bedienend personeel zochten. Het is vast voor ´s avonds en in de weekenden dacht ik, maar ik heb toch een mailtje gestuurd. Ik heb gezegd dat ik iets voor overdag en doordeweeks zoek. Ik werd bijna meteen gebeld en gevraagd om even langs te komen. Na een half uurtje stond ik buiten met 5 dagen werk!! Elke dag van 10 tot 2. Om 10 uur moet je allles klaarzetten en voorbereiden en om 11 uur gaat de zaak open. Van 11 tot 2 moet je dan de lunch etc. bedienen! Ik ben er wel heel blij mee, vooral omdat het fijne tijden zijn!! Ik wil gewoon wat te doen hebben en het liefst niet te moeilijk werk. Vandaag ga ik beginnen, dus ik ben benieuwd!!
Ik blijf ook nog wel bij Encelia werken omdat ik dit ook gewoon goed werk vind. Ik blijf elke week 2 of 3 diensten draaien van ´s ochtends 6 tot 9. Zo kan ik deze dingen goed combineren. De laatste tijd werkte ik al minder bij Encelia en daar was ik heel blij mee. Een paar uur op een dag is leuk en dan zie ik van tevoren minder op tegen het werk.

Verder heb ik eigenlijk niets te vertellen. Met Leendert gaat het ook prima. Zijn zeilcursus is bijna klaar. Sinds kort is hij ook bezig met lionfish vangen. Hij gaat dan met zijn duikuitrusting, een speer en een koker onder water om ze te vangen. Deze vissen hebben geen natuurlijke vijanden en ze eten heel veel van het koraal op. Het is dus niet erg als ze gevangen worden. Hij heeft er van de week een paar mee naar huis genomen en geslacht. Dit komt best krap, want de stekels van deze vissen zijn gifitg!! Ik dacht eerst dat ik er niets van moest hebben, maar ik heb mijn woorden terug genomen. Het was heerlijk!! Zaterdag heeft hij er weer 5 geslacht en die liggen ook in de vriezer.

Nou, ik wil het hier maar bij laten!
Ik wil jullie bedanken voor alle berichtjes, kaartjes en mailtjes. Leuk om van jullie te horen!

Liefs,
Leendert en Marloes

  • 13 Januari 2014 - 16:39

    Lijnie:

    Leuk om weer ee ns wat te lezen .jullie hebben daar een geweldig e tijd het ga jullie goed. Succes met jullie visite doeii

  • 13 Januari 2014 - 17:17

    Marion Bruinsma:

    Hoi Marloes en Leendert,

    Ik lees altijd graag je mails, maar moet tot mijn schaamte bekennen, dat ik nooit terug mail. Leuk dat al die familie en vrienden bij jullie langskomen. Wel druk voor jullie, maar ook erg leuk lijkt me.
    Ik zag je kaart op school staan in de lerarenkamer! Wel bizar zo in je zomerkleding bij de kerstboom.
    Leuk dat je ook in een restaurantje werk hebt gevonden. Lijkt me nog best leuk om te doen.
    Dat andere werk viel niet mee, hoorde ik van je vader.

    Op school gaat alles zijn gangetje. Cursusje hier, groepsplannetje daar.
    Vrijdag hebben we een etentje en tegelijk nemen we afscheid van Nineke Dieleman en Ger Gelderblom.
    Joke en ik hebben dit jaar groep 1 en er stromen nog tot mei kleuters in. Het worden er ook weer over de 30.
    Het is wel lachen met die kleuters.
    Je kent Hagar Blokland wel he? Een van de 17 Bloklandjes. De op een na jongste.
    Ze zei afgelopen dinsdag: Juf, hoorde je dat ? Ik liet een natte scheet! dat doet mn vader ook altijd.
    Volgende maand komt Sepp bij ons in de klas, het zoontje van Marjon van Dongen.

    He Marloes en Leendert, ik ga eten koken. Het ga jullie goed en leuk om af en toe iets van je te horen.
    Is het een leuk idee dat we met de collega's bij jullie op visite komen. Natuurlijk een geweldig teamuitje. Ik heb geen idee wat een retourtje Curaçao kost, maar het is vast te doen.
    We slapen wel in de tuin in een tentje.
    Nee hoor, allemaal gekkigheid. Zal ik je eens iets verklappen...... Ik heb nog nooit gevlogen!!!!
    Misschien komt het er nogeens van.

    Groetjes en geniet er nog maar van, doeg Marion Bruinsma


  • 13 Januari 2014 - 17:19

    Marion Bruinsma:

    Hoi Leendert en Marloes

    Ik wist niet dat mijn reactie zichtbaar was voor iedereen.
    Nou ja.....doeg

  • 13 Januari 2014 - 19:58

    Marloes:

    Hallo Lijnie,

    Leuk dat je onze verslagen leest!! Hoe gaat het met jou en je mannen??! Werk je nog steeds in Lekkerkerk??!

    Groetjes!!

  • 13 Januari 2014 - 20:01

    Marion:

    Hallo Marion,

    Bedankt voor je berichtje!! Ja iedereen kan dat zien inderdaad. Als je het vervelend vindt, kun je altijd weer verwijderen!!:)
    Leuk dat je even schrijft hoe het gaat op school. Weer een hele drukte zie ik. Haha, die Hagar! Wel een leuke vakantie gehad?!? Een top idee als jullie hierheen komen met het personeel. Het huisje naast ons is ook nog leeg, dus plek zat! En anders slapen jullie maar in een hangmatje!!;) Overleg het eens met die directeur van jullie zou ik zeggen!;) En dat vliegen??! Dat komt wel goed, het is maar een uurtje of 10!!

    Nou groetjes en een fijne avond vrijdag!! Groeten ook aan Nineke en Ger!!


  • 13 Januari 2014 - 21:22

    Tante Lenie:

    Hallo Marloes en Leendert,
    Fijn dat het goed gaat met jullie. Je hebt weer een mooi verhaal geschreven. Fijne tijd met de broertjes en vrienden en succes met je nieuwe werk! We kijken uit naar een volgend verhaal met mooie foto's!

  • 13 Januari 2014 - 22:50

    Marion :

    He Marloes,

    Hoe kan ik het verwijderen??
    Van alles geprobeerd ;-(


  • 16 Januari 2014 - 23:11

    Sonja:

    Leuk om weer wat te lezen van jullie en wat gezeliig dat er weer visite is. Geef Kasper maar een dikke knuffel van mij. Jullie ook een dikke knuf hoor. xxx sonja

  • 18 Januari 2014 - 15:20

    Els De Waal:

    Hoi Leendert en Marloes,

    Leuk weer van jullie te horen! Je maakt tenminste wat mee daar! Fijn, dat je ander werk gevonden hebt!
    Ook heel geschikte tijden zeg, kun 's middags zeker lekker nog naar het strand!
    En hoe bevalt je nieuwe werk?
    Kan me voorstellen, dat daardoor dat andere werk bij Encelia beter vol te houden is.
    Wij hebben gisteravond het afscheidsfeest van Nineke en Gerrie gehad.
    Het was erg gezellig en het eten was ook heerlijk.
    En Marloes je vader had heel leuke, persoonlijke toespraken voor hen!
    Nu staan Janneke en ik er dus 'alleen' voor........, maar gelukkig blijft Nineke nog op de achtergrond aanwezig en ook komt ze op dinsdagmorgen nog een poosje naar school (valt ook niet mee zo'n gezellige school en zulke aardige collega's te moeten missen......toch?)
    Het gaat jullie goed verder, geniet van al je visite en succes met alle dingen.
    Hr. gr.
    Els de Waal

  • 09 Februari 2014 - 20:29

    Wim En Ada:

    Hallo Lieverds,

    Hoe is het met jullie?
    Wij vonden het super fijn dat jullie terug mochten komen.
    De reden was heel erg, maar toch fijn dat jullie erbij konden zijn.
    Want anders is het allemaal zo onwerkelijk!
    Is het voor jullie al een beetje te bevatten?

    We hopen en bidden dat jullie het allemaal een "plekkie" kunnen geven, en we hopen dat jullie nog een fijne tijd daar hebben.

    Met ons gaat het goed, alleen heeft Ome Wim een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven omdat hij s'morgens (de vrijdag van Opa's begravenis ) een oog-tia heeft gehad.
    Hij heeft nu medicijnen gekregen die hij altijd moet blijven slikken, maar hij voelt zich verder super goed.

    Leenderd en Marloes, het allerbeste en groetjes van ons uit Wingerde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert en Marloes

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 850
Totaal aantal bezoekers 10124

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 29 Augustus 2014

Een jaar naar Curaçao!!

Landen bezocht: