Weer eens een berichtje!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Leendert en Marloes Vries - WaarBenJij.nu Weer eens een berichtje!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Leendert en Marloes Vries - WaarBenJij.nu

Weer eens een berichtje!!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Leendert en Marloes

09 Oktober 2013 | Curaçao, Curaçao

Beste allemaal,

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat we een reisverslag hebben geschreven. Geen bericht is goed bericht, ja zo zou je het kunnen samenvatten! :)
We zijn intussen aardig gewend hier in het warme Curacao. De eerste dagen had ik (Marloes) best even moeite met het wennen aan het leven hier, maar dat gaat nu al een stuk beter. Ik ben al veel meer gewend aan het idee dat we hier een jaar blijven en dat zorgt dat ik meer kan genieten van alle dingen hier. Vooral nu ik hoor dat het weer in Nederland wat herfstachtiger wordt, ben ik blij dat het hier elke dag meer dan 30 graden is. Tja, 30 graden is heel warm, vooral als je moet werken etc, maar als je bij het zwembad of aan het strand ligt is het heerlijk!! De eerste dagen ben je elke 5 min. in staat om onder de douche te stappen, maar we hebben ons er nu bij neergelegd dat je hier wat minder fris bent dan in NL.
De muggen laten ons echter nog niet met rust. Onze armen en benen zijn meer muggenbulten dan huid, dus dat is niet bepaald charmant. We hebben al van alles geprobeerd, maar het lijkt niet veel uit te maken. Gisteren zijn we begonnen met het slikken van vitamine B, daar schijnt je bloed een andere smaak van te krijgen die muggen niet zo lekker vinden, dus.. wordt vervolgd!! :)
De eerste dagen kreeg ik een hartverzakking bij het zien van een hagedis of salamander, maar inmiddels weet ik al bijna niet meer beter.
Ze zijn gelukkig niet zo eng als de leguanen, die hier ook best veel zitten. Ze doen waarschijnlijk niks, maar ze zien er niet bepaald gezellig uit.

Met Leendert gaat het helemaal goed. Zijn werk is lekker druk en hij vindt het leuk. Hij komt op heel de kazerne om post te brengen en daardoor kent hij al veel mensen. Vrijdag had hij een feestje met alle marinier-verbindelaren. Morgen is hij vrij omdat het onafhankelijkheidsdag is en vrijdag is hij vrij omdat hij vrijdag op zaterdagnacht moet werken. Er is één of andere Nederlandse helikopter op Hato (het vliegveld) die hij moet bewaken.
Ik ben inmiddels ook begonnen op mijn werk. De eerste dagen werd ik ingewerkt en nu ben ik voor het 'eggie' bezig. Mijn werkzaamheden bestaan uit het meedraaien in het gezinshuis waar de jongens tijdelijk worden opgevangen. Ze mogen max. 12/16 weken blijven. Momenteel zijn er 3 jongens, maar dit wordt nog uitgebreid naar een max. van 8. De jongens gaan de ochtend naar school (deze week hebben ze trouwens herfstvakantie) en de rest van de dag zijn ze thuis. Je bent er dan met eten, huiswerk, spelen, slapen etc om hen te helpen.
Vandaag ben ik samen met een collega met de jongens in het zwembad bij ons huis wezen zwemmen. We zouden eerst naar een zwembad in Otrobanda gaan, maar die bleek nog niet open. De jongens hebben zich prima vermaakt!
Je merkt dat de kinderen een moeilijke achtegrond hebben, ze hebben heel wat bagage bij zich. Dit uit zich ook in hun gedrag. Mijn werktijden zijn heel wisselend, want het is natuurlijk 24-uurs zorg. Het is jammer dat Leendert en ik elkaar daardoor soms mislopen. Maar goed, misschien kunnen we daar nog wel een oplossing voor zoeken.
Ik heb leuke collega's.. Fijn om hierdoor ook meer contacten op te doen.

Verder zijn we bezig met het ontdekken van het eiland. Afgelopen weekend zijn we wezen snorkelen. Onder water lag een klein bootje. Een aantal vrouwen waren de vissen aan het voeren en daarom zwommen we letterlijk tussen de vissen. Wel super om al die gekleurde vissen te zien. Dit weekend hopen we naar de westkust te gaan. Daar heb je verschillende mooie plekjes die we willen bezoeken. Bij de westkant van het eiland is veel minder bebouwing en meer natuur. We willen oa.s naar Shete Boka, dat is een natuurgebied met verschillende inhammen en baaien en ruig water. Als het goed is zijn daar ook schildpadden te zien.
Zondag zijn we weer naar een andere kerk geweest. Inmiddels hebben we er 3 gehad en nu zijn we nog een beetje aan het beslissen waar we ons de rest van het jaar bij willen aansluiten. Je merkt dat alle kerken wel net iets anders zijn dat we gewend zijn. Opzicht natuurlijk geen probleem, maar het kost dan net even iets meer tijd om te kiezen.
De auto doet het inmiddels super. We hebben er wel wat problemen mee gehad (iets met de accu en de rem), maar nu schijnt hij helemaal goed te zijn. Het is maar goed dat we een sterke auto hebben, want de wegen zijn hier niet bepaald effen en glad. Als we nu ook geen boetes meer krijgen van de politie, dan zijn we helemaal tevreden! :)

Afgelopen zondag is er een meisje wezen eten die ik ken van de Pabo in Ede. Zij is hier voor 3 jaar in het onderwijs gaan werken. Leuk om zo ff een oude bekende te spreken die soms nog net iets meer weet van het reilen en zeilen hier op het eiland. Ook leuk om de verhalen van het onderwijs hier te horen.. Dat maakt dat ik het onderwijs stiekem nog best een beetje begin te missen! :) (Dat hadden jullie niet gedacht he?!:P)

Leuk trouwens dat jullie reageren op onze reisverslagen. We vinden het ook fijn om te horen hoe het met jullie gaat! Gelukkig skypen we bijna elke dag even met iemand, dus we blijven helemaal bij!! Over 10 dagen komen mijn lieftallige ouders en tantes en ooms naar ons toe en daar hebben we al veel zin in! We vinden het leuk om hen te laten zien waar we wonen en werken etc..
Nou lieve mensen.. met ons gaat het gelukkig goed en we hopen met jullie ook!!!

Tot horens!!

Liefs,
Leendert en Marloes

  • 11 Oktober 2013 - 09:49

    Anne-Marie:

    Wooww, het klinkt allemaal tof, jullie bezigheden aan werk en daarnaast ook gewoon de ontspanning die erbij hoort. Genoeg te zien volgens mij, dat snorkelen lijkt me helemaal geweldig!! Foto's zijn welkom, even gewoon om het een beetje te proeven. :)

    Ik hoop gauw eens te skypen, lijkt me leuk!!

    Liefs

  • 12 Oktober 2013 - 19:40

    Ad En Nel:

    Hallo Leendert en Marloes
    Wat is dat leuk snorkelen, dat hebben wij toen ook gedaan in Mexico, zoveel mooie vissen
    en die leguanen liepen daar toen ook, inderdaad best eng in het begin, ze lusten graag bloemen,
    fijn dat jullie het naar je zin hebben, dus geniet er maar intens van, wij gaan ook maar snel
    sparen, zodat we ook eens kunnen komen kijken, ha ha!
    Hele fijne tijd straks als je fam. komt en mooie foto's maken, kunnen we ook mee genieten.
    Groetjes van ons allen t.Nel

  • 12 Oktober 2013 - 20:55

    Corine En Stef De Waal:

    Hoi Leendert en Marloes,

    Super gaaf dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Ik lees dat jullie al veel dieren hebben gezien maar missen jullie de koeien niet?? ;)
    We vinden het fijn dat jullie plezier hebben met jullie nieuwe werk.
    Morgen gaan we naar de verjaardag van Bram en Geert en spreken we de rest van de familie.
    En heb je de uien bij je bed al geprobeerd tegen de muggen?? ;)
    We lezen graag hoe het verder met jullie gaat.

    De hartelijke groetjes van de familie de W@@l

  • 14 Oktober 2013 - 13:28

    Els De Waal:

    Hoi Leendert en Marloes,

    Klinkt allemaal heel wat positiever dan de vorige keer!!
    Zelfs zo, dat ik denk: zou heus wel even om een hoekje willen kijken!
    Dat laten we maar aan je vader en moeder over. Leuk dat ze al bijna komen!
    Je werk klinkt ook wel interessant hoor.
    Wij genieten van echt koud en nat herfstweer...
    Succes saampjes verder en geniet ervan!
    Hr. groet,
    Els de Waal

  • 17 Oktober 2013 - 22:30

    Danielle Teeuwen:

    Hoi Marloes en Leendert, leuke verhalen! Goed dat jullie al een beetje gewend zijn. Veel plezier en succes nog daar! Geniet ervan... Groetjes, Daniëlle

  • 30 Oktober 2013 - 22:43

    Nineke Dieleman:

    Hoi Marloes,
    Leuk om je verhalen te lezen. Wat maken jullie veel mee. Je ouders hebben het erg naar hun zin gehad, zeiden ze. Het lijkt mij wel heerlijk, zo lekker warm, maar misschien wel te warm om te werken. En je werk is wel bijzonder. Maar niet echt makkelijk, met kinderen die zoveel ellende hebben meegemaakt. Veel wijsheid gewenst, hoor.
    Ik ben bezig met de laatste maanden op school. Dat vind ik wel een heel raar idee en moet er nog erg aan wennen.
    Blijft het nu bij jullie de hele winter zo warm?
    Hartelijke groetjes en geniet ervan.
    Nineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert en Marloes

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 10129

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 29 Augustus 2014

Een jaar naar Curaçao!!

Landen bezocht: