In Curacao!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Leendert en Marloes Vries - WaarBenJij.nu In Curacao!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Leendert en Marloes Vries - WaarBenJij.nu

In Curacao!!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Leendert en Marloes

18 September 2013 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Ons eerste berichtje via deze site!
Gisteren ben ik (Marloes) eindelijk ook aangekomen op Curacao. Leendert en Annewim waren er al sinds 29 augustus. 'Annewim' denken sommige mensen?? Ja, Annewim is een vriend van ons en doordat hij geen werk/studie heeft kon hij een maand met Leendert mee. Erg leuk natuurlijk, veel fijner om samen dingen te ondernemen dan alleen! Annewim blijft tot 26 september en intussen is hij bezig met de toekomst in Nl en elke ochtend werkt hij bij 'de Hoop', het huis waar ik vanaf 1 oktober ook ga werken.

Gisteren om 14.00 uur (jullie tijd 20.00 uur) ben ik geland op het vliegveld van Curaco. De reis is prima gegaan. In totaal duurde het 11 uur, ik had nog een tussenstop op Sint-Maarten. Je kon veel films zien en het eten en drinken was goed verzorgd!! Het leek helemaal geen 11 uur.. Misschien ook omdat je vanaf vertrek al denkt in de tijd van Curaco. Het leek nu of ik van 's ochtends tot 's middags had gevlogen.

Met Leendert gaat het prima. Hij heeft het erg naar zijn zin op zijn werk. Hij is facteur en dat betekent dat hij alles omtrent de post regelt. Een paar uur per dag beheert hij een soort winkeltje waar zijn collega's postzegels, kaarten etc. kunnen kopen. De rest van de dag is hij bezig met het verwerken van ontvangen post en het verzenden van de post hier. Hij heeft een eigen dienstauto waarmee hij naar het vliegveld of het postkantoor kan rijden.

Ik hoef pas 1 oktober te beginnen op mijn werk, maar ik ga morgen met Annewim mee om kennis te maken. Vandaag zijn Leendert en ik bij onze eigen auto wezen kijken. Eind deze maand zijn we de bezitters van een ford explorrer. Tot die tijd hebben we een oude, afgereden huurauto.
De eerste indrukken hier: warm!!!!!, veel drukte op het eiland en veel oude troep. Ik had gedacht dat Curacao heel mooi zou zijn, maar de realiteit is dat dit alleen een bepaald gebied van het eiland is. Alleen waar alle hotels staan is het mooi. Verder doet het me soms echt denken aan Oekraine. Veel oude huizen, slechte wegen en oude huizen. Sommige huizen vallen van armoede uit elkaar.
Van het weekend gaan we het mooie gedeelte van Curacao bekijken en volgens Leendert is dit echt heel mooi!!!
De buurt waar ons huis staat is netjes en rustig. Een heel groot hek er omheen die je alleen kunt openen met een speciaal kastje. Het huis is netjes en de aico doet zijn werk! Toen ik gisteren aankwam was de schoonmaakster net geweest, dus dat was helemaal mooi! Naast het huis hebben we een heerlijk zwembad, echt ideaal!! Leendert werd de eerste dagen erg gestoken, maar ik heb er nu nog geen last van gehad!

Nou, ik zal het verhaal niet te lang maken.. We kijken nu Ajax-Barcelona (15.55 uur) en gaan straks brocceli en bloemkool eten. We spraken vanmiddag de man waar we de auto gaan kopen en hij gaf aan dat je hier op ALLES moet afdingen!! Alleen in de supermarkt kan dit niet.. Verder wel. Hij zei dat ze alle blanken meer geld laten betalen. Een regel is dat je op eten, drinken en kleding geen tax mag laten betalen, maar dit doen ze altijd wel! En ook al rekenen ze dit niet moet je alsnog afdingen.. Bij het tanken bijv. moet je ook vooraf betalen, ze vertrouwen niet dat de mensen hier achteraf netjes komen betalen.. Verder zei hij dat hier niemand iets voor je doet behalve als zij er beter van worden.. Een automonteur doet iets als je hem goed betaalt, maar als hij na een kwartier geen zin meer heeft, dan gaat hij pas weer verder als je hem opnieuw betaalt.. Dus, lief zijn ze hier he??!! Haha, gelukkig weten we dat nu en als ik een beetje op mijn vader lijk, kan ik goed afdingen!! ;)

Groetjes en tot snel!!

Liefs,
Leendert en Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert en Marloes

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1816
Totaal aantal bezoekers 10145

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 29 Augustus 2014

Een jaar naar Curaçao!!

Landen bezocht: